Øygardsneset, sentrum

km tur/retur
grønn

Kort om turen

Fin trimtur og familietur i rolige omgivelser. Ved startpunktet bør en ta en tur i den fantastiske næringshagen til Bioforsk økologisk som ligger like ved parkeringen ovenfor hovedhuset. Like etter start finner du enkle treningsapparat hvor du kan trene styrke og balanse. Du kan også velge å gå fra postkassen og ned til selve Øygardsneset hvor det er gode muligheter for å få fisk. Det er også flott utsikten utover fjorden.

Turbeskrivelse

Fra parkeringen går du rett opp første vei. Gå til venstre gjennom bommen og fortsett 1,5 kilometer på god grusvei/kjerrevei til en grind hvor du finner postkassen. Turen til postkassen er egnet for barnevogn og rullestol om du har med medhjelper. Du kan nå velge å snu, gå ned en bratt sti ned til selve Øygardsneset eller fortsette opp til høyre og ta rundturen. Rundturen og stien ned til neset er ikke egnet for barnevogn og rullestol.

Rundturen:Fra postkassen tar du opp til høyre på god sti. I starten er det en bratt bakke, men stien flater seg fort ut. Etter 1,1 kilometer på stien kommer du til RV 70 som følges nedover mot Tingvoll. Etter hvert kommer du til en asfaltert utkjøring som er merket med grønn pil. Her svinger du ned Gunnars vei og følger veien tilbake til startpunktet.

Adkomst og parkering

Du kjører til Tingvoll sentrum. I sentrum svinger du av mot sykehjemmet og passerer Tingvoll videregående skole som ligger på venstre side. Du kommer til et kryss Stjernehusvegen og Gunnars veg. I dette krysset står det et skilt med "Velkommen til Tingvoll gard". Kjør litt nedover Gunnars veg og parker foran administrasjonsbygningen til bioforsk. Er det fullt på parkeringen, så kjør og parker nede ved kirka.
GPS-koordinater parkering: 62.91413 008.18455

Bioforsk økologisk. Er du mange biler der så kan du kjøre ned til kirka.

Løype på kart

Lengde i km
Asfalt 1,2
Lengde tur/retur (km) 4
Stigning Meter Grader
Total stigning 119 Høydemeter

Offentlig transport

Du kan ta rutebuss til Tingvoll og gå ned til Bioforsk økologisk.