Veten fra Klungnes (ny)

4,54
km tur/retur
blå

NB! Stikk UT!-posten åpner 1/6. StikkUT-koden er plassert på postkasse ved masta på høyde 484 moh.

Kort om turen

Fin og enkel topptur på traktorveg og god sti. Litt bratt i toppen, men sikret med kjetting på bratte partier.

Turbeskrivelse

Fra parkeringen følger du skogsveg innover. Etter nedoverbakke ta første skogsveg inn til venstre, og følg denne ca. 200 m. Ta av på sti til høyre (merket med hvitt bånd rundt et tre). Følg stien oppover sida til ryggen, der en møter en ny traktorveg. Følg traktorvegen til endes og deretter godt merket sti langs ryggen opp til TV masta på toppen, der det er bok. Fortsett ned i skaret mellom de to toppene, og så opp igjen på neste topp der det er flott utsikt mot Innfjorden og Måndalen. Ned igjen kan en følge samme rute, alternativt gå sti via Gyldenåsen og så skogsveg tilbake til utgangspunktet. Kilde:

Adkomst og parkering

Parker på tømmerplass like før Klungnes, avkjøring til høyre like før minnesmerke.