Elvastien, Batnfjordsøra

km rundtur
blå Barnevognvennlig

Kort om turen

Flott tur for alle oppover langs elva. Spennende og variert terreng. Vi gjør oppmerksom på at etter flommen som kom pga av Gyda ble stien ødelagt på noen områder, noe som gjorde at stien ikke er like farbar med barnevog. Det arbeides nå for å utbedre disse skadene. Deler av stien er fortsatt tilrettelagt for de som har en elektrisk rullestol og barnevogn som tåler små bakker og litt grovere underlag.

Turbeskrivelse

Fra parkeringa ved Bunnpris/Coop går du parallelt med E39 på gangvegen forbi kommunehuset og innhegningene. Ta til venstre før du kommer til Gamlebrua. Følg grusvegen helt opp til lysfabrikken. Her går vegen over til traktorveg/sti mellom elva og jordet. Etter ca 2 km kommer du til rampen, hvor det er mulighet å fiske i elva. Her er også stikkut registreringa. Etter 3,5 km går stien over brua, tar til høyre med en gang du er over brua. Følg stien langs elva helt til du kommer tilbake til Gamlebrua, hvor turen startet.

Hele turen er gradert som blå pga av lengden, dersom du velger å frem og tilbake til stikkut registreringa så vil det være en grønn tur. Turen er så fin at vi anbefaler å gå hele runden og heller bruke noen av de flotte rasteplassene dersom du trenger litt pause underveis.

Adkomst og parkering

Fra Molde /Kristiansund kjører man E39 til Batnfjordsøra. Følger E39 forbi den krappe svingen, og parkering mulig på venstre og høyre side av veien. Følger fortau,forbi rådhus mot elva. Stien starter ved (gamle) brua.

Parkering ved Bunnpris

Stigning Meter Grader
Total stigning 54 Høydemeter

Offentlig transport

Buss: Framekspressen kjører regelmessig gjennom Batnfjordsøra.